Udtalelese fra Rabih Azad-Ahmad

Kun fantasien sætter grænser for de mangeartede arrangementer, som FO-Århus forvalter hvert år. Mange forskellige oplysende og lærerige arrangementer inden for sundhed, kultur, sport, integration og jeg kan blive ved. Det er imponerende, at FO-Århus kan omfavne så mange forskeligartede arrangementer, der på hver sin vis er vigtige og aktuelle samfundsdebatter. FO-Århus skaber herved en øget mulighed for at borgerne kommer i dialog med hinanden og bliver oplyst om vigtige emner. Dette er et værdifuldt bidrag til den demokratiske proces og fællesskabet som helhed. FO-Århus sætter fokus på mangfoldigheden af dansk kulturer f.eks. inden for musik teater og dans. Det er kunst i sig selv, at være så omfavnsrig og mangfoldig, når det handler om at forvalte kultur. FO-Århus har vist, at det har forstået, at kulturer i et moderne samfund ikke er begrænset til én form for kultur, men at det er meget bredt og, at der skal være plads til, at kulturer kan have denne mangfoldighed.  

Med de mange arrangementer, der omhandler integration, som FO-Århus hvert år forvalter, skabes der et bedre fundament for en integration, der er baseret på viden, nuancer og forståelse mellem danskere og nydanskere. Dette er en meget vigtig forudsætning for en vellykket integration, der er fordomsfri og som bygger på gensidige forståelse, respekt og tolerance. Hvem sagde, at FO-Århus fortjener næste års integrationspris.... Jeg siger i hvert fald, at det er godt gået og at jeg glæder mig til at følge de kommende års arrangementer.

Med venlig hilsen

Rabih Azad-Ahmad, byrådsmedlem