Toft Talks

Toft Talks

TOFT TALKs laves af www.mortentoft.com i samarbejde med FO-Aarhus. TOFT TALK er en personlig historie, der giver dybere indsigt omkring en personlighed, grund til eftertanke og inspiration. Interviewene offentliggøres på Facebook.

Morten Toft stiller ni spørgsmål i sin snak med de interviewede:

1. Hvad og hvem har formet dig til at blive den du er?

2. Hvem er dine rollemodeller - og hvorfor lige dem?

3. Hvad er din definition på succes?

4. Hvad er din opskrift på succes / det at lykkes?

5. Hvad er årsagen til den karriere vej du har valgt?

6. Hvad gør dig glad og hvad kan gøre dig vred?

7. Hvad er din største fejl i livet og hvad lærte du af det?

8. Hvad vil du gerne give videre til unge mennesker - et godt råd?

9. Hvilke øjeblikke i dit liv har gjort størst indtryk på dig?

 

28. aug.: Toft Talk med Enan Galaly - gør drømme og mål til virkelighed

Enan Galaly er CEO og ejer hotel kæden HELNAN HOTELS. Enan fortæller om hans holdning til drømme og mål i livet i livet. Han takker Danmark for meget - men understreger at han ikke er kommet sovende til resultater. Enan forstår ikke hvorfor så mange kalder Danmark for "lille Danmark". Han synes Danmark er "store Danmark".

 

2. sept.: Toft Talk med Søren Kjær, coach og hypnose terapeut.

Hvordan kan hypnose hjælpe med at gøre drømme og mål til virkelighed? Hvorfor og hvordan kan hypnose hjælpe med at overvinde modstand, der er gemt godt væk i underbevidstheden?

 

7. sept.: Toft Talk med Gert Rune - Fra knoglekræft til ironman

Som 16-årig fik Gert Rune konstateret knoglekræft. Efter fire måneders intensiv kemoterapi behandling fik han amputeret venstre ben midt på låret. Mod alle odds fik Gert Rune kæmpet mig tilbage – fysisk var jeg rask, men mentalt skulle han overvinde de forandringer, som ændrede mit liv.

Motivator med vilje og gejst Gert Rune lagde alt energi i svømmesporten og kom hurtigt på eliteniveau. Den sportslige succes, nordisk mester og dansk mester 25 gange, var god motivation. Livslysten vendte tilbage og allerede seks år senere deltog han i handicap-OL. Sport på et højt niveau giver Gert Rune et kick og i 2009 fik han en 3. plads i Hamborg Marathon. Han er den eneste dansker med ét ben gennemført en ironman.

 

12. sept.: Toft Talk med Antoniett Vebel Pharao

Antoniett Vebel Pharao: Jeg fik konstateret muskelsvind, da jeg var 11 år gammel, og kom permanent i kørestol fra jeg var 16 år. Det har – og er – bestemt ikke en let kamp at skulle kæmpe mod sin krop, når ens hjerne fungerer helt optimalt. Det er som om, hjernen siger til én: Kom nu, du kan jo godt, din krop er bare doven. Men der er ingen reaktion fra kroppen. Denne kamp vil jeg gerne fortælle om i mit foredrag. Jeg vil fortælle om en sportspige, der dyrkede sport 6 gange om ugen, i 5 forskellige sportsgrene, som pludselig fik ændret sit liv. Jeg fortæller om en pige, der efter hjælp fra en psykolog samt venner og familie, fik rejst sig og nu kæmper for at leve livet fuldt ud! Livet er til for at skulle leves. Uanset om man har et handicap eller ej. Men et handicap minder ofte en om, at man altså skal huske ikke at tage alt for givet, og sætte pris på det man har. Og det man får.

 

4. dec.: Toft Talk med Morten M. Aagaard, sognepræst i Korshæren m.m

Morten Toft oplever Morten Aagaard som en “succesfuld mand” på mange områder. Nu tror jeg ikke succes og godt liv kommer ved en tilfældighed. Der er altid et individuelt mønster, en spændende historie og baggrund. Det udforsker jeg i denne TOFT TALK.

Lidt om Morten Aagaard og kontakt information: Sogne- og Korshærspræst Morten Aagaard. Du kan kontakte Morten i Sct. Pauls Kirke eller på m.aagaard@kirkenskorshær.dk

 

7. dec.: Toft Talk med Theresa Blegvad

Theresa er en “succesfuld kvinde” på mange områder. Men kommer succes og godt liv ved en tilfældighed? Der er altid et individuelt mønster, en spændende historie og baggrund. Det udforskes i denne Toft Talk: https://youtu.be/B7U9ihlqyZk

 

26. dec.: Toft Talk med Poul Dalsgaard. Direktør for Classic Race Aarhus.

Oplev dette hjertelige portræt af Poul - i en særlig Coronasikker jule- og nytårs udgave.

https://youtu.be/ta8SHnn1QIw

 

Har du emner til en TOFT TALK? Kontakt Morten Toft på tlf 22719948 eller mail: mt@mortentoft.com